Business hour
Our support available to help you 24 hours a day, seven days a week.
Monday-Friday: 9am to 5pm
Saturday: 10am to 2pm
Sunday: Closed
Monday-Friday: 9am to 5pm
Saturday: 10am to 2pm
Sunday: Closed
2023.04.25. (kedd)
1. A kisiskoláskor pedagógiája
38. terem
15:00-17:00
15:00-15:20 |
Az elemi kombinatív képesség fejlődésének összehasonlító vizsgálata 4-8 éves magyarországi és szlovákiai magyar gyermekek körében |
Hajduné Holló Katalin Szilvia |
15:20-15:40 |
Óvoda-iskola átmenet: nézetek és gyakorlatok az óvodapedagógusok, a tanítók és a szülők szemszögéből |
Szabadkai Vanda |
15:40-16:00 |
Az érzelmi intelligencia fejlesztése a kisiskolában élményközpontú versfeldolgozás által |
Kléh Zsófia |
16:00-16:20 |
Helyidentitás fejlesztése meseprojekttel |
Németh Krisztina |
16:20-16:40 |
IKT eszközök használata és változása a pandémia hatására az alsófokú köznevelésben |
Takács Adrienn |
2023.04.25. (kedd)
2. Alternatív módszerek
42. terem
15:00-17:20
15.00-15.20 |
Chem on! Mi a reakciód? |
Szilágyi Beatrix |
15.20-15.40 |
Határtalan lépések egy alternatív pedagógia nyomában |
Biró Barbara |
15.40-16.00 |
10-11 éves általános iskolás diákok önreprezentációja a mesék segítségével a tanórán kívüli mesefoglalkozásokon |
Sepsi Mónika |
16.00-16.20 |
Nagy létszámú társasjátékok általános iskolai történelemórán |
Ősz-Farkas Ábel |
16.20-16.40 |
Együtt - működünk: Úton egy erőszakmentes kommunikációt fejlesztő mesekönyv felé |
Seres Sába Gerda |
16.40-17.00 |
A mesében rejlő Én |
Szalmási Kitti |
17.00-17.20 |
A 7–14 éves korú gyermekek szorongásváltozása a lovasterápiás foglalkozások hatására |
Havasi Eszter |
2023.04.25. (kedd)
3. Az egészséges életmód pedagógiája
48. terem
15:00-17:20
15.00-15.20 |
Mezítláb a talajon - megfigyelések két intézmény példáján keresztül |
Talló Viktória Renáta, Csitári Henrik |
15.20-15.40 |
Szénhidrátanyagcsere-zavarok és az életmód kapcsolata óvodáskorban |
Orgoványi Réka |
15.40-16.00 |
Testi-lelki egészségfejlesztés fiatalok körében |
Lendvai Luca Klára |
16.00-16.20 |
Sportoló és nem sportoló diákok életmódjának és fizikai aktivitásának összehasonlítása egy falusi iskola 10-12 éves tanulóinak körében |
Pap Vanessza |
16.20-16.40 |
Gyermekjóga az óvodában |
Gergely Emőke |
16.40-17.00 |
Kisjátékok oktatása a kézilabdázásban, különös tekintettel a 3:2:1-es területvédekezésre, és az ellene irányuló támadó taktikai gondolkodás fejlesztésére |
Jóga András Roland |
17.00-17.20 |
A gyermekjóga életmódbeli hatásainak vizsgálata |
Kiss- Falusi Ilona |
2023.04.25. (kedd)
9. Hagyományőrzés
101. terem
15:00-17:00
15.00-15.20 |
KISKŐRÖS VÁROS NÉPI HAGYOMÁNYAI A SZLOVÁK ÖRÖKSÉG JEGYÉBEN |
Szőgyi Tímea |
15.20-15.40 |
Hagyományőrzés az iskolai nevelésben |
Vastag Alexandra |
15.40-16.00 |
Hagyományőrzés egy szlovákiai magyartanítási nyelvű alapiskolában |
Balogová Bianka |
16.00-16.20 |
A MAGYAR NÉPTÁNC JÖVŐKÉPE A DIASZPÓRÁBAN. Néptáncoktatás-módszertani munkaterv az uruguayi Tündérkert Néptáncegyüttes számára |
Patricia Alejandra Brum Kagyerják |
16.20-16.40 |
A magyar kultúra megismerése földrajzi tartalmakon keresztül |
Kovács Petra |
16.40-17.00 |
Játékosítás a néptáncpedagógiákban |
Oláh Nóra |
2023.04.25. (kedd)
14. Irodalom és humán ismeretek pedagógiája
109. terem
15:00-17:00
15.00-15.20 |
Az irodalomoktatás legújabb kihívásai |
Kelemen Réka |
15.20-15.40 |
Képzeletbeli barátok az ifjúsági irodalomban – és a pszichológiában |
Vida Emese |
15.40-16.00 |
A vizualitás szerepe és módszere az irodalomoktatásban |
Szalacsi-Rencsik Emília Mária |
16.00-16.20 |
Szabaduljunk ki együtt! A szabadulószoba motivációs lehetőségei a kötelező olvasmányok feldolgozásában |
Kiss Orsolya |
16.20-16.40 |
A fa motívuma a művészetben drámajátékos megközelítéssel |
Szepessy Orsolya |
16.40-17.00 |
Motívumok és szimbólumok – Sütő András Advent a Hargitán című drámája drámajátékos megközelítéssel |
Fischer Vivien |
2023.04.25. (kedd)
15. Matematika az alsó tagozaton
122. terem
15:00-17:00
15.00-15.20 |
Szorzótábla tanítása zenei elemek beillesztésével a matematikaórákon |
Egry Renáta |
15.20-15.40 |
Iskolakert, tapintás és matematikai fejlesztés alsó tagozatban |
Dani-Ördög Dalma |
15.40-16.00 |
A gömbi geometria tanításának lehetőségei az alsó tagozatos matematikaórán |
Sinkó Renáta |
16.00-16.20 |
Geometriai játékok az alsó tagozatos matematikaórán |
Kéner Dominika |
16.20-16.40 |
Logikus gondolkodás mérése a matematikában használt vizuális reprezentációk segítségével |
Back Annamária |
16.40-17.00 |
Matematika Minecraft módra – az IKT-eszközök alkalmazása az oktatásban |
Bősze Brigitta |
2023.04.25. (kedd)
16. Sajátos nevelési igényű gyerekek pedagógiája
223. terem
15:00-17:20
15.00-15.20 |
A nemzetiségi nyelvoktatás kompetencia vizsgálata a kétnyelvűség tükrében |
Pató Bálint Gábor |
15.20-15.40 |
A dominanciaviszony tükröződése kétpetéjű ikrek spontán beszédében |
Késmárki Kinga |
15.40-16.00 |
A pedagógiai intézményekhez fűződő kapcsolatban szerepet játszó bipoláris élmények összehasonlító vizsgálata |
Unger Vivien Éva |
16.00-16.20 |
BTMN és nem BTMN gyermekek az osztályban - Tanítók módszertani repertoárjának vizsgálata |
Czine-Macsuga Szandra |
16.20-16.40 |
A szabadtéri oktatás hatása a serdülőkorú fiatalokra és osztályközösségeikre |
László Tünde |
16.40-17.00 |
Tanulóközösségek vizsgálata |
Tóber Brigitta |
17.00-17.20 |
A hátrányos helyzetű tanulók jövőképe |
Bajzát Boglárka |
2023.04.25. (kedd)
11. Idegen nyelv oktatása 1
224. terem
15:00-17:30
15:00-15:25 |
A játékok szerepe a spanyol nyelvtan tanításában: Affektív vagy effektív? |
Lukovszki Karolina |
15:25-15:50 |
¿Enseñanza explícita o imitación? Cómo desarrollar algunos rasgos suprasegmentales en la producción oral de estudiantes hungaroparlantes |
Kovács Dorottya |
15:50-16:15 |
Affective Aspects of English Language Learning Experiences: Exploring the views of High School students |
Hídvégi Alexa Vrág |
16:15-16.40 |
Anxiety and language learning - strategies to cope with anxiety |
Szolyka Éva Alina |
16.40-17.05 |
Explicit Pronunciation Instruction in the Hungarian EFL Classroom |
Gyurka Noémi |
17.05-17.30 |
Gamifikáció, motiváció és a nyelvoktatás |
Nagy Luca |
2023.04.25. (kedd)
12. Idegen nyelv oktatása 2
225. terem
15:00-17:55
15:00-15:25 |
Konkrete Poesie als Grundlage für das Lernen und Lehren des Deutschen als Fremdsprache |
Migléc Melinda Izabella |
15:25-15:50 |
Warum Deutsch lernen? Eine Studie zur Untersuchung der Motivation von Deutschlernenden an ungarischen Schulen |
Hertai Katinka |
15:50-16:15 |
Dramapädagogische Techniken im Fremdsprachenunterricht |
Vincze Veronika Franciska |
16:15-16.40 |
Tiergestützte Erziehung und deutsche Sprachförderung im Kindergarten |
Kovács Anikó |
16.40-17.05 |
Computerspiele im DaF-Unterricht |
Spanics Gergely |
17.05-17.30 |
Das Lehren und Lernen des Deutschen als zweite Fremdsprache in Ungarn. Eine Online-Befragung unter Deutschlehrenden |
Lantos Viktória |
2023.04.25. (kedd)
13. Idegen nyelv oktatás módszertana
240. terem
15:00-17:30
15:00-15:25 |
Korai idegennyelv-elsajátítás |
Defner Dóra |
15:25-15:50 |
A távoktatással kapcsolatos attitűdök vizsgálata angol nyelvtanárok körében Kárpátalján |
Váradi Krisztián |
15:50-16:15 |
Diszlexiás tanulók idegennyelv-oktatása többségi iskolában tanító nyelvtanárok szemszögéből |
Kálmán Kata Csenge |
16:15-16.40 |
Teaching English to a dyslexic student: A case study |
Szakács Eszter |
16.40-17.05 |
Using Literature in the EFL Classroom to Foster Social and Emotional Learning (Irodalmi művek használata az angolórán a szociális és érzelmi tanulás fejlesztésére) |
Harangozó Lili Eszter |
17.05-17.30 |
Idegennyelv-elsajátítás és -tanítás az alsó tagozaton |
Ján Szilárd |
2023.04.26. (szerda)
5. Dráma és élménypedagógia
38. terem
9:00-11:00
9:00-9:20 |
Dráma vagy élmény? Hagyományos és élményalapú tanulás vizsgálata tanulásban akadályozott és normál fejlődésütemű gyermekeknél |
Tóth Kinga |
9:20-9:40 |
Drámásnak lenni vagy nem lenni… |
Jaczkó Zalán Kristóf |
9:40-10:00 |
Akció és dikció fogalmának körüljárása drámajátékokkal |
Nándori Hanna |
10:00-10:20 |
A Vígszínház nagy évtizede és néhány előadásának feldolgozása dámajátékos eszközökkel |
Orbán Laura |
10:20-10:40 |
A dráma lehetőségei a gyógypedagógiában-Fogyatékossággal élő felnőttek részvételével megvalósított tanítási drámaprogram |
Simon Mátyás |
10:40-11:00 |
Így tudom, így játszom. A Hon-és népismeret tantárgy élménypedagógiai megközelítése |
Magyarkuti Virág, Hadi Luca Mária, Darányi-Kovács Eszter |
2023.04.26. (szerda)
6. Felsőoktatás pedagógiája
42. terem
9:00-11:00
9:00-9:20 |
TANULÓI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE INNOVATÍV VÁLLALATI MÓDSZEREKKEL A SZAKKÉPZÉSBEN |
Sterczl Gábor Róbert |
9:20-9:40 |
Bölcsészek átképzése: Adatbányászati kifestőkönyv |
Olexó Tünde |
9:40-10:00 |
A Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak kockázatai a 2021-es évben |
Pusztai Klaudia, Kőszegi-Görcsi Vanessza |
10:00-10:20 |
Megismerni és megszeretni – Hallgatói motivációk és szokások feltátása a felsőoktatásban, különös tekintettel a számvitel oktatásában |
Estók Ágnes |
10:20-10:40 |
Elsőéves hallgatók képességeinek hatékony felmérése |
Balogh Janka, Köpeczi-Bócz Ákos Tamás |
10:40-11:00 |
Mérnökhallgatók geometriai gondolkodásának mérése van Hiele teszt segítségével |
Köpeczi-Bócz Ákos Tamás, Dobák Dávid, Széles Katalin |
2023.04.26. (szerda)
7. Gyógypedagógiai és infokommunikáció
48. terem
9:00-11:00
9:00-9:20 |
Tipikus és atipikus gyermekek szülei számára alkalmazható, szülőket ösztönző, otthon, családi környezetben végezhető anyanyelvi foglalkozások adaptálása |
Haga Orsolya |
9:20-9:40 |
A jövő gyógypedagógus társadalmának hajlandósága a mesterséges intelligencia (MI) használatára |
Demeter Zsuzsa |
9:40-10:00 |
Az infokommunikációs technológiai eszközök gyermeki beszédfejlődésre gyakorolt hatásai |
Murár Nóra |
10:00-10:20 |
Súlyosan halmozottan fogyatékos tanulók online oktatása |
Mervay Klára Angéla |
10:20-10:40 |
Rehabilitációs pedagógiai program, éves tervek, heti tervek és egyéni fejlesztési tervek a fejlesztő nevelés, oktatásban- jó gyakorlatok |
Farkas Vera |
10:40-11:00 |
SNI-s tanulók tanításának pedagógiai és módszertani kihívásai és lehetőségei napjainkban |
Rácz Péter Róbert |
2023.04.26. (szerda)
8. Gyógypedagógia
101. terem
9:00-11:40
9:00-9:20 |
A Down-szindrómás gyerekek óvodai és iskolai integrációja |
Koncsárd Anna |
9:20-9:40 |
Komplex művészetterápiás program hatásának mérése, integrációban tanuló, jó képességű Autizmus Spektrum Zavarban érintett gyerekeknél |
Kruss Sarolta |
9:40-10:00 |
A hidroterápia közvetlen hatásai és a terápiához felhasználható eszközök |
Gottlaszné Pistyur Ildikó Veronika, Ácsné Varga Renáta |
10:00-10:20 |
Áttekintés az autizmussal élő tanulók autonómiájának infokommunikációs technológiákkaltörténő támogatásáról |
Némethy Fruzsina Enikő |
10:20-10:40 |
Digitális bennszülött tanulásban akadályozott tanulók olvasási szokásai |
Dorogi Panna |
10:40-11:00 |
„Ismételjünk!” – Tipikus fejlődésű és tanulási zavarral küzdő tanulók verbális mondatemlékezeti teljesítményében mutatkozó eltérések |
Gáborhelyi Petra |
11:00-11:20 |
Az olvasási nehézséggel küzdő tanulók szövegértési vizsgálata silent book segítségével |
Kósa Edina |
11:20-11:40 |
Hallássegítő eszközökkel való barátkozás a képzőművészet eszközeivel |
Papp Eszter Andrea |
2023.04.26. (szerda)
16. Digitális lehetőségek a módszertanban
109. terem
9:00-11:20
9:00-9:20 |
A nemzetiségi nyelvoktatás kompetencia vizsgálata a kétnyelvűség tükrében – avagy a kétnyelvűség kompetencia modelljének keretrendszere -gamifikációs módszertan alkalmazásával |
Pató Bálint Gábor |
9:20-9:40 |
A TikTok, az iskola és a fizika |
Ernyey Dániel |
9:40-10:00 |
Történelemoktatási adatbázis továbbfejlesztése |
Molnár Imre Antal, Kiss Dávid Mihály |
10:00-10:20 |
Virtuális valóság keretében végezhető űrszoftverek a Dunaújvárosi Egyetemen-UNISPACE.hu |
Vámosi Zoltán |
10:20-10:40 |
A digitális tananyagok alkalmazásának körülményei a távolléti oktatás időszakában |
Asztalos Tímea Kíra |
10:40-11:00 |
Az ének-zene oktatás digitális lehetőségei |
Tormáné Kiss Bernadett |
11:00-11:20 |
Angol nyelv online gamifikációja |
Sári Patrik |
2023.04.26. (szerda)
15. Irodalompedagógia az óvodában
122. terem
9:00-11:00
9:00-9:20 |
A tündérmesék jelentősége 5-7 éves gyermekek családi és óvodai nevelésében |
Honti Lívia |
9:20-9:40 |
Bálint Ágnes mesés szimbólumvilágának megjelenítése projektmódszerrel |
Pechtol Éva |
9:40-10:00 |
Mesék Baranyában – Császár Levente pécsi író meséi a Mecsek-környékről |
Czuczor Flóra Mária |
10:00-10:20 |
Duplafedelű lírai művek az óvodában |
Ténai Kincső Nóra |
10:20-10:40 |
Regionális népmesék feldolgozásának lehetőségei az óvodában |
Erős Vivien Emese |
2023.04.26. (szerda)
17. Képességfejlesztés
223. terem
9:00-11:20
9:00-9:20 |
Tapints vagy kattints?! Avagy hagyományos és számítógépes játékok preferencia- és eredményesség vizsgálata óvodáskorú gyermekek körében |
Huber Orsolya |
9:20-9:40 |
A testséma fejlődési sajátossága óvodáskorban vizuális és lexikális mintákon keresztül |
Nick Réka |
9:40-10:00 |
Metaforák alkalmazása a számítógépes gondolkodás fejlesztése és tesztelése céljával |
Elekes Rebeka |
10:00-10:20 |
IKT-alapú fejlesztő módszerek a pöszeterápiában |
Erdős Zsófia |
10:20-10:40 |
A problémamegoldás fejlesztésének szerepe a programozásoktatásban |
Gombos Szabolcs |
10:40-11:00 |
Képességfejlesztés lehetősége digitális eszközök segítségével |
Győre Ildikó |
11:00-11:20 |
Részképességek fejlesztése a Pompás Napok módszerrel |
Péter Petra Veronika |
2023.04.26. (szerda)
25. Játék és szabadidő
224. terem
9:00-11:00
9:00-9:20 |
Játszóterek régen és most |
Fekete Anna |
9:20-9:40 |
Közösségek új tere a könyvtárban - Makerspace |
Vas Gábor Tamás |
9:40-10:00 |
Fenntarthatóság és rendezvények, a Szélrózsa Találkozó környezetvédelmi intézkedései |
Horváth Zsófia Anna |
10:00-10:20 |
Kalandvágyó gyermekek élményei a természetről: a családban és az óvodában |
Pataki Ágnes |
10:20-10:40 |
A néptánc hatása a koordinációs képességek fejlesztése 8-10 évesek körében |
Jánosi Zsófia |
10.40-11.00 |
Hátrányos helyzetű tanulók életpálya-építési kompetenciájának fejlesztése egy speciális társasjátékkal |
Gloviczki Sarolta |
11:00-11:20 |
Egy lépéssel közelebb a Pygmalion hatáshoz a pedagógiai kereteken belül |
Horváth Annamária |
2023.04.26. (szerda)
23. Művészetek pedagógiája
240. terem
9:00-11:00
9:00-9:20 |
Kortárs – Kamasz Nézőpontok - művészetpedagógiai kutatás: a zsámbéki ROM projekt esettanulmánya |
Somogyi Zsuzsanna |
9:20-9:40 |
A zongorairodalom általános iskolai ének-zene órai alkalmazásának gyakorlata és lehetőségei |
Kovácsné Kaczur Andrea |
9:40-10:00 |
AZ INSTRUKCIÓS SZEMLÉLTETÉS ÉS A TANULÓK KREATÍV TELJESÍTMÉNYÉNEK KAPCSOLATA A RAJZÓRÁN. RAJZTANÁROK SZEMLÉLTETÉSI SZOKÁSAINAK FELTÁRÁSA ÉS EGY MÉRÉSI MÓDSZER KIDOLGOZÁSA |
Pesthy Dorottya Eszter |
10:00-10:20 |
Célirányos inspiráció - a szemléltető példák hatásának empirikus vizsgálata rajzórán |
Pesthy Dorottya Eszter |
10:20-10:40 |
A zenei és a matematikai képességek összefüggéseinek vizsgálata 10-14 éves tanulók körében |
Fekete Klaudia |
2023.04.26. (szerda)
Önálló középiskolai tagozat
225. terem
10:00-11:20
A program szervezője: Dr. Kocsisné Dr. Farkas Claudia (PTE)
10.00-10.20 |
Könyvmolynak lenni már nem menő?
|
Battyányi Panna, Szeghy Dorina |
10.20-10.40 |
Internetes vásárlási szokások a középiskolás korú fiatalok körében, Szigetváron és vonzáskörzetében
|
Madács Virág, Rémes Petra |
10.40-11.00 |
Glicerin átalakítása bázis katalizátorral
|
Viczl Vanda, Radu Patrícia |
11.00-11.20 |
Szekszárd jó hely? A város a Szekszárdon tanuló középiskolások szemével |
Főglein Liza Kató |
2023.04.26. (szerda)
19. Magyar nyelv és irodalom pedagógiája
38. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
A hallott szöveg értését befolyásoló tényezők. A motiváció és a beszédtempó. |
Gerák Zsófia |
13:20-13:40 |
A fogalmazástanítás története 20. századi magyar nyelvi tankönyvek tükrében |
Szücs Boglárka |
13:40-14:00 |
Szövegalkotás és szövegfeldolgozás innovatív módszerekkel, társasjátékokkal a középpontban |
Zsiray Barbara Renáta |
14:00-14:20 |
Nyelvemlékekről másképpen |
Vágner Richárd |
14:20-14:40 |
Alternatív zenekarok dalszövegei és a posztmodern irodalomtanítás lehetséges kapcsolódási pontjai |
Pető Martina Andrea |
14:40-15:00 |
A kommunikációs akadályokhoz kapcsolódó hibatípusok vizsgálata a magyar mint idegen nyelv oktatásában |
Pádár Adrienn |
2023.04.26. (szerda)
22. Médiatudomány
42. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
Mobil és okos, morálfilozófiai ismeretlenek a(z) (okos)telefonhasználatban. |
Mátó Áron |
13:20-13:40 |
A médiaoktatás helyzete az erdélyi magyar középiskolákban. A médiatudatosság jelentősége |
Bustya Dániel |
13:40-14:00 |
Csobban vagy loccsan? Avagy hogyan használjuk a mémeket tanórán |
Mákos Annamária |
14:00-14:20 |
Stílus, elvárás és egyéni felelősség - PowerPoint prezentációk helyességének elemzése az iskolázottság függvényében |
Papp Gréta Edit |
14:20-14:40 |
Környezeti nevelés és fenntartható fejlődés a digitális médiában |
Laczikó Luca Sára |
14:40-15:00 |
A médiatudatosság oktatása a 2020-as NAT-ban |
Dala Bálint |
2023.04.26. (szerda)
24. Óvodapedagógia
48. terem
13:00-15:20
13:00-13:20 |
Útra fel! Ismeretszerző séták és kirándulások különböző óvodákban |
Pocsai Mónika Zsuzsa |
13:20-13:40 |
A kutyás tevékenységek vizsgálata az óvodában |
Nyilas Krisztina |
13:40-14:00 |
Internet az óvodákban a világjárvány előtt, alatt és után |
Futaki Edit |
14:00-14:20 |
„Amilyen a fa, olyan a gyümölcse?” – A gyermekkori tanulás értelmezése a 20. század második felétől napjainkig az óvodai nevelés tartalmi szabályozóinak és a gyakorlatának tükrében |
Kántor Zsuzsanna |
14:20-14:40 |
A Vajdasági magyar óvodák nevelési sajátosságai az 1970-es és az 1980-as években |
Hanák Adél |
14:40-15:00 |
Az idegennyelvi nevelés megvalósulása a magyarországi óvodákban |
Kalocsai Vivien |
15:00-15:20 |
Tudatosság az olvasóvá nevelésben. Vizsgálatok az olvasás megítéléséről 3-6 éves gyermekek, szüleik és óvodapedagógusaik körében |
Csáti-Gyulai Szandra Andrea |
2023.04.26. (szerda)
26. Távolléti és távoktatás
101. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
Óvodai nevelés a pandémia alatt |
Varga Klaudia |
13:20-13:40 |
A pedagógusok kiégésének vizsgálata a digitális oktatás „mentén” egy pilotkutatás tükrében |
Horváth-Pallos Kata |
13:40-14:00 |
A tantermen kívüli digitális munkarendben zajló oktatás tapasztalatai Vizsgálatok a jászberényi középiskolai tanárok és diákok körében |
Ambrús Enikő Martina |
14:00-14:20 |
Hogyan befolyásolta a tanulási szokásokat a pandémia? |
Széles Katalin, Sipos Bence |
14:20-14:40 |
Elsőéves hallgatók pandémia előtti és alatti bemeneti adatainak elemzése modern adattudományi eszközökkel |
Köller Donát Ákos, Vlaszov Artúr |
2023.04.26. (szerda)
27. Technika és természettudományok a pedagógiában
109. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
Háztartási méretű kiserőművekkel támogatott okosotthon módszertani és technológiai megoldásai |
Horváth József |
13:20-13:40 |
Általános iskolai fizika tanítás társasjátékok integrálásával |
Kemenczei Edina |
13:40-14:00 |
Gamifikáció az oktatásban, fantasy szerepjáték a természettudományos tanórákon |
Üst Norbert |
14:00-14:20 |
Multidiszciplináris elektronikus tananyag készítése, használata mechanika témakörben. |
Pipics János |
14:20-14:40 |
A B kategóriás kezdő és fiatal gépjárművezetők közlekedési ismereteinek, ismeretszintjének összefüggése a közúti személyi sérüléses balesetszámok alakulásával |
Both Nikolett |
14:40-15:00 |
Tanulás online környezetben: előtérben az érzelmi tudatosság |
Schönléber Sztella |
2023.04.26. (szerda)
28. Természettudomány tantárgypedagógiája
122. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
Tér, idő, mozgás Útkeresés a környezetismeret-tantárgy tanításában |
Vincze Olga |
13:20-13:40 |
Környezetismeret tantárgy 1-2. évfolyamon való megszűnésének hatásai a 3. osztály tudásszintjére |
Mata Emese |
13:40-14:00 |
Tanulóközpontú módszerek motivációs elemzése a földrajztanulásban és tanításban |
Béres András |
14:00-14:20 |
Útkeresés a zene fizikájának tanításához |
Kardos Gergely |
14:20-14:40 |
Hogy tanítunk természettudományt? Tanulásban akadályozott és többségi gyerkek természettudományos oktatásának egy szelete |
Kissné Juhos Ágnes |
14:40-15:00 |
Miért legyek Z-szakos? A természetismeret-környezettan tanárszak és a „Z-szak” összehasonlítása |
Fabula Dominik |
2023.04.26. (szerda)
29. Zenepedagógia
223. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
Mozgásfejlesztés zenei neveléssel - zenei fejlesztés mozgással |
Bedics Adél |
13:20-13:40 |
Digitális technológia az alsó tagozatos ének-zene tanításban |
Gáspár Bernadett Csilla |
13:40-14:00 |
A filmzene megjelenése az általános iskolai ének-zene órákon |
Csóka Tamás |
14:00-14:20 |
A népzene, népi kultúra és népi ének az ének-zene órákon |
Tanácsné Vilmos Etelka |
14:20-14:40 |
Élménypedagógiai módszerek alkalmazása az általános iskolai ének-zene oktatás során |
Lévai Ramóna |
2023.04.26. (szerda)
30. Matematika módszertan
224. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
A trigonometria oktatása realisztikus feladatokon keresztül online környezetben |
Kása Emese |
13:20-13:40 |
Matematikai képességek fejlesztése a Geoboard alkalmazással |
Albertusz Tibor Kristóf |
13:40-14:00 |
Halmazábráim szemléltetései. 30 év az Euler-Venn piramis árnyékában 1992-2022. |
Péchy Zoltán Péter |
14:00-14:20 |
Függvénytan játékosan |
Pollmann Norbert |
14:20-14:40 |
A mozgókép, mint a motiválás és tudásátadás eszköze a matematikatanításban |
Szabó Attila József |
14:40-15:00 |
A digitális távoktatás támogatása matematikából Maple szoftverrendszer segítségével |
Gönczi Gábor |
2023.04.26. (szerda)
10. Humán - tananyagfejlesztés
225. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
Hitéletre nevelés és történetmesélés |
Germuska Veronika Erika |
13:20-13:40 |
Javaslat a hitoktatás és a katekézis módszertani megújítására |
Csima Zsolt |
13:40-14:00 |
Varázskaland - Vár a sárkány. Egy asztali társasjáték fejlődéstörténete |
Bruszt Míra Tünde, Sütő Ramóna |
14:00-14:20 |
Drámajátékos találkozások a komolyzenével |
Martinez Mária |
14:20-14:40 |
Fejlesztő típusú feladatok alkalmazása a történelemoktatásban |
Hengán Kamilla |
14:40-15:00 |
A magyar nyelv eredete témakör oktatásának kérdései: az anyanyelvi és a történelem tankönyvek tanulságai |
Ecsegi Erik |
2023.04.26. (szerda)
18. Környezeti nevelés
240. terem
13:00-15:00
13:00-13:20 |
„Zöld szív” – A Zero Waste és Low Waste elvek alkalmazásának lehetőségei az óvodában |
Demeter Anett |
13:20-13:40 |
Háztartási energiaellátás - Fogyasztáscsökkentési útmutató kidolgozása |
Keil Dorián, Schuller Hanna |
13:40-14:00 |
Fenntarthatóságra nevelés a pedagógiai gyakorlatban |
Horváth Dóra |
14:00-14:20 |
Fenntarthatóságra nevelés a zoopedagógia és az élménypedagógia módszereivel |
Kovács Eszter |
14:20-14:40 |
Gyermek a természetben – „természetes vagy természetellenes”? |
Ágoston Vivien |
14:40-15:00 |
A környezeti nevelés megjelenése a magyar köznevelés szabályozó dokumentumaiban és intézményi gyakorlatában |
Senkár Dóra |